Duceti-va şi faceti ucenici din toate neamurile, botezandu-i in Numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Si invatati-i sa pazeasca tot ce v-am poruncit. Matei 28: 19-20

 

    Va salutam cu mult dragoste de aici din India. In mesajul de informare din luna aceasta, am vrea sa va scriem putin despre lucrarea de evanghelizare care o facem de la om la om, dar si despre lucrarea de ucenicizare. Lucrarea de evanghelizare nu sta doar in a vesti Cuvantul lui Dumnezeu si ai ajuta pe oamenii sa se intoarca la Dumnezeu, acestia sunt doar primii pasi. Si nicidecum nu trebuie sa se opresca aici, ci trebuie continuat in invatatura Domnului. Asa incercam sa facem cu Santosh si cu Renu, pe care incercam sa-i invatam atat cat ne ajuta Dumnezeu s-o facem. Si stim ca voi veti fi alaturi de noi si de ei prin rugaciunile voastre.

 

Invatandui sa pazeasca tot ce ne-a poruncit El.

    Luna aceasta am avut o zi speciala de post si rugaciune cu toata Biserica, adica familia noastra, Santosh si Renu. Ucenicizarea este un process, iar unele lucruri nu sunt usoare. Sa spui unui sarac de zeciuala si darnicie, nu a fost deloc usor pt noi, dar am stiut ca trebuie s-o facem.   

    Impreuna am hotarat ca in prima saptamana din luna, sa avem o zi de post, iar seara sa ne intalnim pt rugaciune si studiu Biblic.

 

La masa cu musulmanii.

    Chiar daca sunt saraci, indienii cu care lucram noi sunt gata sa-si imparta mancarea lor cu tine. Asa este si familia lui Guddu, un baiat care invata in scoala privata. Ei locuiesc intr-o coliba de bambus si sunt saraci lipiti pamantului, pt ca doar cu cateva luni in urma le-a ars coliba si tot ce au avut. Aceasta familie m-au invitat sa i-au masa in coliba lor. Am mers pt ca stiam ca refuzul meu ii va jignii. L-am luat si pe Santosh (cel despre care v-am scris ca sa botezat luna trecuta) cu mine pt traducere.

    Conditile in care sa facut mancarea nu erau din cele mai grozave. Iar la calitate, nu aveam ce sa ma astep la banii lor. A fost insa asa de frumos ca intr-o coliba de musulmani, sa pot multumi cu voce tare lui Dumnezeu in numele lui Isus pt mancarea oferita si sa cer binecuvantarea Lui peste aceasta familie. Aceasta rugaciune mi-a dat putere sa manac mancarea oferita, desi nu mi-a fost deloc usor.

 

Intrebari din viata lui Santosh.

    La cateva zile dupa experienta de mai sus, Santosh mi-a spus ca familia lui la certat pt faptul ca a mancat intr-o familie de musulmani; familia lui a crezut ca musulmanii ne-au data sa mancam carne de vaca, iar pt hindusi vaca este sfanta. A fost o ocazie in care am putut sa-i raspund la intrebarile care il framantau in privinta acestui subiect.

    O alta intrebare care il framanta pe Santosh era: “De ce idoli din hinduism pot sa faca minuni?” Supt calauzurea Duhului Sfant am putut sa-i raspund ca in spatele acestor minuni sta putere celui rau, care incearca sa duca oamenii in ratacire. Dar ca un copil a lui Dumnezeu care sta aproape de El,va putea sa distinga intre lucrarea lui Dumnezeu si lucrarea celui rau.

        Noi credem ca Santosh este un copil a lui Dumnezeu, doar petrecand timp alaturi de el voi intelege cu adevarat cel framanta, si cu ce se confrunta un hindus intors la Dumnezeu.  Cineva spunea: “Unui hindus intors la Dumnezeu ii trebuie cativa ani ca sa renunte la toate prejudecatile  si superstitile din viata lui.”

 

La masa cu “paganii”.

    In mesajul trecut v-am cerut sa va rugati pt noi in problema cu acei infractori care au venit sa ceara bani pt acea sarbatoare hindusa, si care erau atunci nervosi ca nu am acceptat sa le dam nici un ban. Acum va putem scrie cum Dumnezeu ne-a dat izbanda, ca raspuns la rugaciunile voastre.

    Asa cum au promis, s-au intors dupa bani, de fapt a venit doar unul. Situatia nu era deloc usoara. Stiam ca nu putem sa le dam nici un ban, pt ca acesti bani urma sa fie folositi pt confectionarea unor idoli; lucru care este impotriva voii lui Dumnezeu. De alta parte era presiunea din partea invatatorilor care le era teama de acesti oameni; dar si presiune din partea unor parinti care vedeau in refuzul nostru o lipsa de respect pt ei si sarbatorile lor.

    Dumnezeu a fost insa de partea noastra si de data aceasta. Asa ca i-am putut spune din nou: “Noi credem intr-un Dumnezeu care este Creatorul tuturor lucrurilor, iar a da bani pt confectionarea unui idol, este impotriva credintei mele. Nu este o lipsa de respect fata de voi, ci exprimarea credintei mele in acest Dumnezeu. Daca vreti sa vedeti respect din partea mea, o pot face invitandu-va la un restaurant unde putem manca impreuna, dar nicidecum nu va putem da bani”. A acceptat bucuros, asa ca impreuna cu un alt tanar crestin cu numele Matthew (care ma ajutat la tradus) si 4 dintre ei am mers la un restaurant, unde in timp ce mancam am putut inca odata sa le spun despre Creator iar apoi chiar sa le spun despre viata mea inainte de-al cunoaste pe Dumnezeu, (viata care nu a fost departe de ceea ce erau si faceau ei), iar apoi le-am spus marturia intoarcerii mele, si cum a schimbat Dumnezeu viata mea.

    Au ascultat fara sa zica nimic, insa despartirea a fost diferita decat prima intalnire, ne-am strans mainile; iar acum cand ma vad ma saluta, ca si cum am fi prieteni.

 

Primul cuvant a lui Alisha/ Evanghelizare prin prietenie.

    Asteptam cu nerabdare ca A. sa spuna primul cuvant, si ca orice tata, speram ca acest cuvant sa fie “Tata”. Insa spre mirarea mea, primul cuvant rostit de A. a fost “Baba”, care in hindi inseamna bunic.

    Din pacate A. nu are nici un bunic aici, insa Dumnezeu ii poarta de grija chiar si in privinta asta. Langa blocul nostru, are casa un batran bogat, care ii este drag de A.; oridecate ori ne vede, ne invita la el acasa ca sa se joace cu A. De la acest bunicut a invatat ea cuvantul “Baba”.

    Cu ocazia acestor vizite mai vorbim uneori si despre Dumnezeu. Iar intr-o zi bunicutul mi-a aratat colectia lui de “dumnezei”. La vederea lor nu m-am putut abtine sa nu ii zic: “Ii asa de bine de mine, pt ca am doar Unul”. Iar el mi-a raspuns; “ Eu tin mai multi pt ca daca cumva supar pe unul, alti trei sa ma ajute si ii sta impotriva la cel suparat”. Raspunsul lui m-a amuzat iar pe deoparte m-a durut, pt ca am putut inca odata sa vad cat de tari sunt legaturile superstitilor care ii tine legati pe acesti oameni incat au ajuns impietriti si nu vor sa-si dechida ochii ca sa vada adevarul.

    Am incercat si in alte randuri sa-l fac pe acest om (ca si pe alti) sa inteleaga ca nu exista decat un singur Dumnezeu adevarat, dar nu am avut prea mare izbanda, cel putin deocamdata. Insa nu descurajam, datoria noastra nu este sa transformam (mantuim) oamenii, doar Dumnezeu este cel ce poate face acest lucru. Datoria noastra este doar sa marturisim despre adevar.

 

Motive de rugaciune:

  –  Rugati-va pt Santosh si Renu, Dumnezeu sa-i ajute sa creasca tot mai mult in harul Lui.

  –  Rugati-va pt cei 4 tineri cu care am luat masa, Dumnezeu sa lucreze la transformarea vietilor lor.

  –  Rugati-va pt vecinul nostru, Dumnezeu sa ne de-a cuvinte potrivite ca sa-l marturisim pe Isus.

  –  Rugati-va pt familia noastra, simtim deseori oboseala fizica si spirituala.

 

           Impreuna cu voi in slujba Lui Dumnezeu.

                     D., I. & A.

