Inainte ca sa Ma cheme, le voi raspunde; inainte ca sa ispraveasca vorba,

ii voi asculta!Isaia 65:24

 

    Desi lui Dumnezeu ii place sa ne auda rugandu-ne, totusi versetul de mai sus este o realitate pe care am avut binecuvantarea s-o experimentam recent. La sfarsitul anului 2008, vorbeam cu I. despre nevoia de lucratori care sa ne completeze in echipa, in asa fel incat lucrarea Happy Valley de aici din India sa poata cunoaste imbunatatiri; nici nu am apucat sa ne rugam pt aceasta, ca Dumnezeu a si ascultat.

    Intr-un mod minunat a lucrat in vietile lui Andreea D. si Simona I. din Biserica Micalaca din Arad, care au auzit si raspuns chemarii lui Dumnezeu de a veni aici pt o perioada de 6 luni; perioada in care credem ca Dumnezeu la va folosi din plin, si in care le va arata si planul Lui pt viata lor.

    Chiar daca de data aceasta o sa fie un mesaj mai lung decat de obicei, am incercat sa scriem cat mai scurt despre activitatile noastre si sa va lasam sa descoperiti primele impresii din partea  Andreei si Simonei.

 

Despre Alisha

    In 8 februarie A. a implinit un an. Desi este mica, totusi este o buna misionara. Datorita faptului ca zambeste mult si este foarte prietenoasa, atrage multa lume care intra in vorba cu noi din cauza ei. Si toti raman uimiti cand le spunem ca A. este”Biharii”

 

Crucea pe templu hindus

    Luna trecuta am facut publicitate scolii, constand in instalarea de panouri publicitare in zona in care este scoala. Unul dintre aceste panouri ne-a adus o oarecare bucurie, si asta pentru ca am reusit sa-l instalam intr-un loc mai deosebit, adica pe un templu hindus. Asa cum puteti vedea din poza, pe acest panou se afla o cruce si mai multe simboluri crestine.  Desi unii hindusi au ripostat vazand panoul cu cruce pe templu, totusi am avut de partea noastra pe “criminalii” despre care v-am scris ca am fost cu ei la restaurant si care mi-au devenit prieteni.

 

Impreuna cu o echipa din Elvetia

    Organizatia “YWAM” de aici din Patna, cu care avem o buna colaborare si in cadrul caruia lucreaza mai multi romani, au avut din nou in vizita o echipa de misiune din Elvetia venita in practica; care au lucrat si cu noi pt cateva zile.

    In scoala, dar si in cele trei clase de alfabetizare au avut un program frumos cu pantomime, cantece si lectii Biblice; dar mai ales in scoala unde datorita faptului ca au avut mai mult loc, au jucat multe jocuri. La programul cu tinerii au avut mesaje speciale pentru problemele cu care se confrunta tinerii, ca si singuratatea, etc. Iar la serviciul din Biserica au avut marturii si mesaj din Cuvant. 

 

Vocea pacii mele, nimic altceva…

    Aceste cuvinte sunt titlul unei scrisori care mi-a fost trimisa de catre Dipak, un tanar student, serios si talentat, unul dintre tinerii care venea regulat la programele de tineret de sambata din Biserica. Aici Dipak a auzit pt prima data despre Dumnezeul adevarat si despre dragostea pe care o are Dumnezeu pt el; arata un interes deosebit si-l vedeam  ca dorea sa cunoasca tot mai mult, pus insa in fata unei alegeri de a se inchina acestui Dumnezeu adevarat sau a continua a se inchina unor idoli, el a ales ultima varianta. Mai jos va scriu o parte din scuza lui pentru aceasta alegere.

“Pentru un Indian este foarte greu, chiar imposibil sa accepte o alta religie. Adevarul este acesta: singura religie care noi o cunoastem este aceea de a ne respecta parintii, chiar mai mult decat pe Dumnezeu. Eu nu urmez lucrurile pe care parintii mei le-au descoperit (se refera la inchinarea la idoli), ci mai degraba o fac ca sa plac parintilor mei. Si chiar daca Dumnezeu ar veni si mi-ar spune ca aceste lucruri sunt gresite, si mi-ar cere sa-L respect pe El mai mult decat pe parintii mei, atunci,cu toata inima iti spun ca l-as respinge chiar si pe Dumnezeu. Pt mine, fericirea familiei mele este mult mai importanta.”

    Era pentru a doua oara cand primeam o asemena scrisoare, daca va mai amintiti, prima a fost de la Navin care si acum vine regulat la Biserica. Si pt ca nu intelegeam cum poate cineva sa refuze adevarul de dragul parintilor, m-am hotarat sa cer o explicatie la Navin. Raspunsul lui m-a ajutat sa inteleg lupta sufleteasca care se da in inima acestor tineri atunci cand sunt confruntati cu adevarul, si m-a ajutat sa inteleg motivul pt care avem asa de putini tineri la intalnirea de sambata.

    Raspunsul lui Navin a fost: “Cand noi, tinerii, vedem sacrificiile pe care le fac parintii nostri pt a ne intretine si a ne da la scoala, ni se spune si se creeaza in noi un simt de raspundere si o dorinta atat de mare de a rasplati parintilor toate sacrificile lor pt noi. Ai dezamagi este privit ca o tradare, atat din partea familiei cat si a societatii.”

    Satana are diferite metode de a tine oamenii in lanturile lui; pt tinerii din India simtamantul exagerat al responsabilitatii fata de familiile lor, inaintea responsabilitatii fata de Dumnezeu, este una din metodele lui.

 

Primele impresii – Andreea

    „India…Patna…o lume complet diferita de tot ce am vazut pana acum, oameni atat de diferiti, comportamente atat de ciudate, contrastante, limitate, suflete atat de goale, neamplinite şi lipsite de orice speranta…nu as fi crezut ca se poate trai in asemenea conditii lipsite (la unii) si de cea mai mica bunastare materiala…e dureros, cumplit de dureros sa vezi atatia oameni pierduti, lipsiti de speranta, salvare, de bucuria aceea care te inalta chiar si in momentele grele.

    Clipa de clipa ma simt intarita şi inaltata mai mult de Dumnezeu, aici simt cu adevarat dulcea dependenta de El din toate punctele de vedere. Rugaciunea şi gandul meu pentru tot timpul de aici e ca Domnul sa ma ajute sa privesc la milioanele de suflete ce ma inconjoara prin ochii Lui, să-i iubesc cu inima Lui, sa le slujesc cu fiinta mea, asa cum scumpul meu Isus  m-a slujit pe mine atunci pe cruce, cand eu nici macar nu stiam ca am nevoie de El.”

 

Primele impresii – Simona

    “As putea sa spun ca am parte de mare trecere inaintea Domnului ca sa ma pot gasi pe acest taram, pt ca aici inveti un alt fel de mod de a fi copil de Dumnezeu…..am gasit o Indie mizerabila, dezorganizata, umpluta de negrul pacatului , un aer poluat de praf, dar si de negura idolatra…..am gasit indieni, ciudati ca si mod de a fi….o lume de neinteles oricat mi-as bate gandul  ca sa poata pricepe  manifestari, atitudini…am ramas de-a dreptul socata de circulatia fara nici un fel de reguli, de galagia interminabiala de pe strazi, de relatiile dintre oameni, de priviri  pustii si pierdute intr-o tristete amara…traiesc intr-o lume atat de diferita , ca nici in imaginatia mea de o viata intreaga nu puteam sa imi creez idei despre o Indie atat de crunt afecatata de mizerie si pacat….

    Partea frumoasa este ca am intalnit oameni despre care mi se spune ca s-au schimbat prin Duhul Sfant al Tatalui ceresc ,  iar asta este o provocare pt mine de a continua drumul pe care Domnul m-a pus pt o perioada , si de a crede mereu ca se poate sa cunosti transformarea lui Dumnezeu in oameni indiferent de locul sau circumstantele in care te gasesti…

    Sunt insa, foarte bucuroasa ca pot fi aici, chiar daca e destul de greu sa lucrezi cu acesti oameni atat de diferiti fata de cei cu care am lucrat pana acum…dar…privirile copiilor , care parca iti cer atentie si o asteapta diferit de la “pielea mea alba”, imi dau  avantul de a merge inainte, in a fi  un folos celorlalti….

    Nu as fi sincera daca as spune , ca imi e usor sa fac fata acestei lumi a unor contraste pe cat de puternice pe atat de ciudate…dar ..parca acum si aici, imi simt inima cuprinsa de o altfel de intarire din Dumnezeu…. E greu aici, dar pentru ca am ajuns prin miracolul lui Dumnezeu pentru viata mea, astept intr-o liniste in inima mea, portite deschise de Dumnezeu pentru a-L da pe Hristosul mantuirii mai departe altora, ca o imbunatatire a vietii sufletului de Indian, mai mult deact imbunatatirea calitatii vietii exterioare!”

 

Motive de rugaciune:

–  Rugati-va pt noi ca familie si in special pt A.

Rugati-va pt oamenii care venind sa se inchine la templu, si vazand crucea pe el, sa se gandeasca la dragostea si sacrificiul lui Isus pt ei.

– Rugati-va in special pt tineri ca Dipak si Navin, Dumnezeu sa-i ajute sa poata sa inteleaga si mai ales putere sa urmeze adevarul, indiferent de pret.

– Rugati-va pt unitate in echipa si pt o buna adaptare a fetelor noi venite

 

        Impreuna cu voi in slujba Lui Dumnezeu.

                  D., I. & A.

