pustan-p0192

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

In ultima vreme mi-a fost dat sa aud diverse comentarii pe marginea faptului ca Vladimir Pustan a predicat in biserica ortodoxa din Mosuni  (judetul Mures) si culmea, el penticostal, si-a facut semnul crucii, atat la inceputul predicii cat si la sfarsitul ei!

Fireste ca e neobisnuit ce s-a intamplat, si sigur, comentariile nu m-au surprins.

Totusi, pe mine m-a uimit un alt fapt legat de acest subiect. Stiind ca in bisericile ortodoxe atmosfera este rece si sobra, iar liturghia incremenita de secole, am fost surprins sa vad o asa reactie calda la mesajul lui Pustan. Mai mereu se auzea „amin!, slava Tie Isuse!” din gurile celor ce stand in picioare, umpleau pana la refuz biserica. La inceput am fost tentat sa cred ca vocile erau ale unui grup de penticostali, din echipa ce-l insotea pe Pustan. Exclus, cei prezenti nu semanau deloc cu tinerii care de obicei sunt pe urmele lui Pustan. Mi-am zis, poate in satul Mosuni locuiesc multi tigani, si ei reactioneaza emotional foarte usor.  Sau poate erau penticostalii din sat …. Dar ce sa vezi? Caut pe internet informatii statistice din judetul Mures si gasesc ca satul Mosuni are 294 locuitori, din care: 175 orotodocsi, 107 reformati, 3 unitarieni, 2 greco-catolici, 1 romano-catolic, 1 adventist si nici urma de penticostal sau baptist! Tigani sunt doar 14.

Ce sa mai zic?

Eu cred ca atmosfera aceea frumoasa din biserica ortodoxa s-a datorat in primul rand preotului Cristian Pomohaci. M-a uimit cand l-am vazut cat de miscat era de mesajul pocaintei predicat de Pustan. Plangea. A plans aproape tot timpul predicii. Oamenii aceia sorbeau fiecare cuvant predicat. Vedeai o bucurie cereasca in ochii lor. M-am convins ca nu e o emotie de moment tot ce se intapla la Mosuni, cand am intrat si pe site-ul:  http://www.lamosuni.ro/  , si mai departe pe http://82.76.36.82/dece-mosuni/ENTRY$ZERO/TOC.htm si  http://82.76.36.82/dece-mosuni/PEOPLE$SET/FRATZI/PUSTAN/PREDICA-01.htm

