Publicat în Misiune în Uganda

Jurnal de Uganda – a 2-a săptămînă

Miercuri 15 februarie 2012.

Dupa micul dejun, am luat echipamantul radio din camera ”safe” unde fusese depozitat, l-am incarcat in microbus si l-am dus la sediul statiei radio. Florin a inceput montarea echipamantului. Leo a confectionat si a montat lambriuri. Eu am facut gauri in cateva placi din tavan pentru imbunatatirea acusticii in studioul de emisie. Am montat apoi 3 baterii auto si 3 UPS-uri pentru a fi asigurata alimentarea echipamantelor in cazul intreruperi tensiunii de la reteaua publica. Aici se intampla mereu sa cada curentul.

Masa de pranz ne este adusa de la restaurant la statia radio in caserole. Astazi am avut la masa 3 copii de la orfelinat. Mancau ca atata pofta, fara se se opreasca, incat ne-au uimit!

La un moment dat, atentia mi-a fost atrasa de sunetul cantarilor care veneu din biserica. Am mers să văd ce se întâmplă si sala bisericii era plină de copii! Erau probabil toti copiii din scoala, vreo 400. Cantau din toată imima, băteau din palme, se miscau, asa ca se ridicase praful în aer. Am mers la ei si le-am facut poze si i-am filmat. Parcă sunt un buchet de flori de liliac acesti copii în uniformele lor. Nici nu cred ca au alte haine decât uniformele.

Joi, 16 februarie 2012

Am avut toata echipa ce lucram la statia radio o zi de post pentru Radu. Sanatatea lui nu merge deloc bine si ne gandim la posibilitatea ca Radu sa plece mai repede acasa.

Au fost cumpărate alimente pentru copiii de la orfelinat.

Astazi am tras cablurile între studiouri prin tuburile montate de constructori si am pregătit cablurile pentru a li se monta mufe. Florin a continuat să facă mufe si să facă conexiunile între echipamente.

Echipa de la fântâni continuă forajul, iar o altă echipă de copii de la orfelinat lucrează la confectionarea plasei de gard.

Din nou si azi am auzit copiii cântând în biserică. Dar de această dată mi se părea că aud cuvinte în limba română! Nu-mi venea sa cred! Da, copiii cantau în limba română cantarea ”Nu la întâmplare sunt” si alte cântări! Am mers la ei si i-am filmat. Ea uimitor! Am aflat că românii care fuseseră în toamnă acolo, i-au invătat pe copii aceste cantari

A sosit o echipă de la o firmă din Kampala specializată în montarea antenelor pe piloni înalti. A fost montată antena de link pe terasa statiei radio. A fost destul de dificil de fixat pentru că betonul din planșeul terasei nu era destul de dur, asa ca antena a fost fixată si de balustradă pentru mai multă sigurantă.

Vineri, 17 februarie 2012

Ne-am sculat la 6 dimineata pentru a pleca mai devrema ca de obicei la statia de radio, sa ne întâlnim acolo cu cu echipa de pilonisti si pentru a urca cu ei pe munte, acolo unde se află pilonul unde vom monta antena mare. Eu am petrecut întreaga zi la 2150 m altitudine, la pilon, asistând si ajutând echipa la ridicarea cablurilor si montarea antenei de link. Antena mare nu a putut fi montată pentru după măsurătoarea făcută la înăltime, s-a constat că suruburile si cornierul de fixare trebuiau înlocuite, fiind prea mici. Radu și Leo au coborât sărezolve această problemă. După masă a venit o ploaie zdravănă, dar la ora 5 a încetat, si au fost condiții peentru ridicarea antenei mari. Ridicarea s-a făcut manual cu ajutorul funiei si a scripetelui, la o înăltime de 50 metri deasupra solului. Au venit pentru tras la funie vreo 7-8 baieti negri, a ajutat si Leo, si eu, dar n-a fost deloc usor. Cînd antena a fost sus, s-a constatat că trebuie înlocuit si profilul U sudat pe picioarele antenei! Asa că antena a trebuit coborătă din nou la sol si s-a amănat lucrarea pentru mâine.

Sâmbătă, 18 februarie

Colegul nostru Iulian a plecat în această dimineață spre Kampala pentru a se întoarce acasa în Viena. A plecat împreună cu Beth, cu un taxi, urmând ca la întoarcere sa fie aduse colegele noastre ce sosesc maine dimineață din Romania.

Am plecat cu microbusul hotelului la statia radio, dupa care Radu si Leo au mers in oras sa cumpere cornier pentru refacerea sistemului de fixare a antenei. Desi a fost o zi care a inceput cu ploaie si ne pierdusem speranta ca vom mai putea ridica antena azi, Domnul a dat dupa pranz vreme buna, asa ca dupa ce am pregatiti suportii, am urcat pe munte si am reusit de aceasta data sa fixam antena pe pilon la 50 metri inaltime! Slava Domnului!

S-au facut cu succes si primele probe de functionare a legaturii dintre antenele link. Totusi dupa cateva minute de functionare, s-a intrerupt legatura cu statia de jos, constatandu-se mai tarziu ca un echipament este defect.

In timpul cinei l-am cunoscut pe pastorul Gabi Costea care sosise din Atlanta SUA in Kabale pentru a preda cursuri in cadrul scolii biblice Ekklesia.

Duminica, 19 februarie

Am avut o dimineata ploioasa si rece. La serviciul de dimineata al bisericii a predicat pastorul Gabi Costea. Dupa program Radu si Florin au urcat cu un GIP pe munte la pilonul de antena, impreuna cu oamenii de la firma de pilonisti. Pentru a face teste, si pentru intia data s-a emis, si noi cei care am ramas la hotel, am putut receptiona cu o calitate excelenta transmisia!

La ora 14 au sosit cle 3 colege de la RVE : Anca Brasfelean din Cluj, Cristina Giurgiu din Sibiu si Cristina Olariu din Timisoara. Am servit masa de pranz impreuna cu ele, iar la ora 17 am mers la biserica, colegele noastre fiind foarte dornice sa participe la un serviciu de inchinare a-l bisericii aici in Kabale. Dupa biserica, Radu le-a prezentat celor trei colege studiourile, apoi ne-am intors la hotel pentru cina, dupa care a avut loc o sedinta privind organizarea cursurilor ce urmeaza a se incepe cu cei ce doresc sa lucreze la radio.

Luni 20, februarie

Si astazi am avut parte de o dimineata ploioasa. Am plecat impreuna cu Florin si Leo mai repede la statia radio pentru a face curatenie si a primi cum se cuvine atat pe colegele noastre, cât si pe cursanti. Cand au sosit colegele noastre, am continuat impreună cu ele curătenia, iar mai apoi cele două Cristine si Anca, au facut reportaje pentru a fi transmise in Romania la RVE.

Eu am pus in functiune toate circuitele protejate prin UPC.

Masa de pranz am servit-o sus la lacul Bunyoni, pentru ca si colegele noastre sa admire acest splendid peisaj. Am avut parte de o priveliste fascinată, mai ales că după ploaia de dimineată aerul era fără praf și se vedea bine până în depărtări. Nu a mai fost timp să coborâm la lac pentru o plimbare cu barca, pentru că la ora 4 erau așteptați cei 16 cursanti selectati de conducerea bisericii, din vreo 30 care si-au dorit să lucreze la radio.

Ajunsi la statia radio am aflat că încă nu s-a terminat preselectia, si mai trebuie asteptat până să aflăm care vor fi cei 16 cursanti. În final s-a amânat până mâine întâlnirea cu cei 16.

Marti, 21 februarie

In această dimineată, într-o sală de curs a hotelului, a avut loc prima întâlnire cu cei 16 candidati selectati de conducerea bisericii. După masa de prânz cursul a continuat la sediul statiei de radio. În prima parte a zilei eu am dat încă un strat de lavabil pe peretii din studioul de înregistrări, astfel că la începerea cursului de după prânz, încăperea a putut fi folosită. Leo a dat al doilea strat de izolatie pe terasă.

Colegele noastre foloseau fiecare moment disponibil pentru a mai pregati un reportaj pentru colegii lor din tară. Cristina Olariu de la RVE Timisoara m-a prins si pe mine în reportajul ei cerându-mi să descriu si eu oamenii si locurile de aici.